Informacje prasowe 2017

Zawarte na stronie fragmenty badań instytutu ARC Rynek i Opinia mogą być wykorzystywane tylko z podaniem źródła i nie mogą być wykorzystywane do celów komercyjnych.



Przepełnione nadmorskie kurorty ulubionym kierunkiem na wakacje

Mimo przepełnionych plaż, wysokich cen oraz tłumu i hałasu, najmodniejszym kierunkiem na wakacje w Polsce są znane kurorty nadmorskie. Góry to zdaniem Polaków przede wszystkim aktywny wypoczynek, a jeziora - pełen relaks. Za najmodniejszy kierunek wakacyjny w Europie uznawana jest Hiszpania, a za najbardziej niebezpieczny Turcja i Francja - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

62% badanych przyznaje, że podczas wakacji lubi odkrywać nowe miejsca, w których nie ma dużo turystów. Ponad połowa (59%) z kolei przyznaje, że wakacje spędza najczęściej w Polsce. Polacy zazwyczaj organizują swoje wyjazdy samodzielnie (57%). Co piąty badany (22%) lubi na wakacje jeździć w te same sprawdzone miejsca.

Zdecydowanie najmodniejszym miejscem na spędzenie urlopu w Polsce są znane kurorty nad polskim morzem, szczególnie Sopot, Hel i Kołobrzeg. Wiele osób wybiera też Tatry, w szczególności Zakopane oraz znane kurorty na Mazurach, w szczególności Mikołajki. Na czwartym miejscu wśród najmodniejszych destynacji wakacyjnych znalazły się Bieszczady. Niemal połowa badanych uważa, że jednym z modniejszych miejsc jest własna działka.

 
Odp. na pytanie: Oceń w skali od 1 do 5 poniższe miejsca wakacyjne w Polsce jako modne lub niemodne Twoim zdaniem w tym roku (1 oznacza niemodne a 5 modne)

Źródło: ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2017

Wśród najmodniejszych polskich kurortów królują miejscowości nadmorskie. Wyjątek stanowi Zakopane, które po Sopocie i Helu znalazło się na trzecim miejscu w rankingu.
 
Oceń w skali od 1 do 5 poniższe miejscowości w Polsce jako modne lub niemodne na wakacje w tym roku (1 oznacza niemodne a 5 modne)

Źródło: ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2017

Polacy pytani o skojarzenia z poszczególnymi destynacjami wakacyjnymi przyznali, że kurorty nadmorskie kojarzą im się przede wszystkim z przepełnionymi plażami, wysokimi cenami oraz tłumem i hałasem. Jednocześnie uważają, że oferują one szeroką bazę noclegową i są dobrym miejscem na rodzinne wakacje.


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2017

Wakacje w polskich górach to przede wszystkim aktywny wypoczynek - tak uważa 81% ankietowanych. Dodatkowo wypoczynek w górach to gwarancja dobrej oferty noclegowej oraz relaksu. 40% respondentów narzeka na przepełnione szlaki.
 


Źródło: ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2017

Patrząc na skojarzenia respondentów z wypoczynkiem nad polskimi jeziorami wyraźnie widać, że główne skojarzenia są pozytywne - w porównaniu z innymi destynacjami w Polsce, pojezierza wydają się nie być zatłoczone.
 


Źródło: ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2017

Mimo iż skojarzenia Polaków z nadmorskimi kurortami wydają się być najbardziej negatywne, to właśnie one uznawane są za najmodniejsze destynacje w Polsce do spędzenia wakacji. Co ciekawe, w tym samym czasie 62% respondentów przyznaje, że lubi jeździć w miejsca rzadziej odwiedzane przez turystów i odkrywać nowe miejsca. Widoczna jest tutaj pewna rozbieżność, być może wynikająca z tego, że Polacy chcieliby jeździć w nowe, mniej znane miejsca, jednak w chwili podejmowania decyzji przeważa aspekt praktyczny i wybierają destynacje gwarantujące choćby dobrą bazę noclegową oraz takie, gdzie każdy członek rodziny znajdzie coś dla siebie. Z kolei pojezierza, które, z wyjątkiem Mazur, są na dalszych miejscach w rankingu oferują, zdaniem badanych, same zalety. Być może jest to sygnał dla osób zajmujących się marketingiem miejscowości zlokalizowanych na pojezierzach, że bardziej intensywna promocja regionów oraz szersza oferta atrakcji dla całej rodziny mogłyby przyciągnąć większą liczbę turystów - komentuje Michał Piechocki, online research manager z ARC Rynek i Opinia.

Spośród kierunków zagranicznych, europejskich najmodniejsze są: Hiszpania, Chorwacja, Włochy i Grecja. Turcja, która swego czasu była jedną z ulubionych destynacji Polaków już nie jest uważana za modną - ze względu na bezpieczeństwo (62% respondentów uważa, że jest to kraj niebezpieczny). Za kraje niebezpieczne na wyjazd wakacyjny w Europie uważane są również Francja (50%) oraz Wielka Brytania (44%).
 
Oceń w skali od 1 do 5 poniższe miejsca wakacyjne w Europie jako modne lub niemodne w tym roku (1 oznacza niemodne a 5 modne)


Źródło: ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2017

Informacja o badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (własny panel internetowy do badań online) w czerwcu 2017 roku. Próba N=500.



Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia